Pomocny moduł help desk

Do czego służy moduł help desk? Został on zaprojektowany jako narzędzie ułatwiające komunikację i skracające czas kontaktu z osobą będą ekspertem w danej sprawie. To narzędzie zaprojektowane, by ułatwić życie przedsiębiorcom, osobom z organizacji pozarządowych, samorządowcom i osobom mającym stronę internetowa.

Zastosowanie modułu help desk na stronie internetowej jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom osób odwiedzających daną witrynę, ułatwieniem kontaktu także osobom o mniejszych umiejętnościach związanych z surfowaniem po Internecie. Taka forma kontaktu nie uniemożliwia zadawania pytań przez Internet osobom, które nie posiadają poczty elektronicznej – w takiej sytuacji wystarczy zostawić w treści maila np. numer telefonu pod który można oddzwonić z odpowiedzią. Kontakt za pośrednictwem modułu help desk będącego formularzem kontaktowym jest łatwiejszy i szybszy niż szukanie odpowiedniego adresu e-mail na stronie, kopiowanie go i wysyłanie maila ze swojego konta pocztowego.

Atutem modułu help desk jest to, że znajdzie ona zastosowanie na stronach instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych firm, ale także indywidualnych osób, które prowadzą swoje strony internetowe. Chcemy pokazać kilka sposobów na wykorzystanie pudełkowego modułu help desk, który można bezpłatnie pobrać ze strony wces.pl.

Pierwsze przychodzące na myśl zastosowanie modułu help desk to formularz kontaktowy, który jest umieszczony na stronie internetowej (np. w zakładce kontakt lub w innym widocznym na stronie miejscu, do którego łatwo dotrzeć osobom odwiedzającym stronę). Taki formularz ułatwia kontakt z wybranym ekspertem, osobą zajmującą się daną kwestią i odpowiedzialną za nią itp. By usprawnić kontakt, jest jeden formularz, a wiadomość od nas zostanie przekierowana do właściwej osoby – wystarczy wybrać tylko kategorię zadawanego pytania. Ważne jest, by nazwy kategorii były jasne i komunikatywne dla użytkownika, by nie miał on problemów z dopasowaniem jej do typu swojego pytania.

Jak jeszcze wykorzystać aplikację help desk? możliwość stworzenia listy najczęściej zadawanych pytań w oparciu o te spływające do urzędu, które wraz z udzielonymi na nie odpowiedziami pojawiają się na stronie internetowej właśnie w zakładce „Najczęściej zadawane pytania” (inna nazwa tej zakładki to zazwyczaj FAQ – Frequently Asked Questions czyli zbiór popularnych pytań i odpowiedzi).

Kolejna propozycja zastosowania modułu help desk szczególnie przydać się może przedsiębiorcom. pudełkowy moduł help desk pozwala też na stworzenie „historii” kontaktu z daną osobą, zadawanych pytań i udzielanych na nie odpowiedzi. Ułatwia to kontakt z klientem, odwoływanie się do wcześniejszej wymiany korespondencji.

Ważne jest to, by narzędzia z których korzystamy były proste i by mogły z nich korzystać także osoby, które nie czują się zbyt pewnie w Internecie. Dlatego moduł help desk można potraktować jako narzędzie do łatwiejszego kontaktu dla osób mniej sprawnie posługującymi się Internetem – korzystanie z formularza jest łatwiejsze niż wysłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej (nie każdy ma konto i adres e-mail). By uzyskać odpowiedź na pytanie zadane w formularzu nie trzeba posiadać maila, wystarczy numer telefonu – on zostanie wykorzystany do udzielenia odpowiedzi.

Pudełkowy moduł help desk można pobrać pod adresem http://wces.pl/repozytorium.html. Zachęcamy do pobierania, testowania i dzielenia się z nami wrażeniami!

Pomocny moduł help desk
Przewiń na górę